Interne competitie uitslagen

Seizoen 2021/2022

speelronde 5 - 11 Oktober 2021

In ronde 5, speelde Geurt weer een uitstekende partij. Hij speelde het middenspel zo dat hij twee lopers tegen 2 paarden kwam te staan. Zijn stelling was iets beter vanwege twee gevaarlijke pionnen die vrij spel hadden tot promoveren. Uiteindelijk werd Marinus geforceerd om ook zijn paarden in te ruilen. Toen een pion kon promoveren tot een dame gaf Marinus uiteindelijk op.

Rutger speelde een lange partij tegen Jan Polders. Hij kwam goed uit de opening en na het overnemen van het centrum, kwam Jan Polders onder druk te staan. Rond 10 uur blunderde Jan Polders een stuk en kwam daarna in een moeilijke situatie terecht en gaf zich daarna al snel gewonnen.

Rene speelde een hele aanvallende opening, de koningsgambiet. Doordat de pion op F4 niet werd genomen werd deze uiteindelijk heel aggressief doorgeschoven tot zelfs F6. Deze pion werd uiteindelijk geruild, maar hierdoor kwam de koning die kort gerokeerd was van Wim onder druk te staan door de toren Rene. De koning van Wim kwam zo onder druk te staan dat de stelling van Rene die misschien iets minder was er niet meer toe deed.

Jan Ashof speelde een scherpe en snelle partij tegen Jan Keizer. Na het winnen van een kwaliteit en goed met zwart uit de start blokken te komen kon hij uiteindelijk de winst eruit slepen.

De interne wedstrijden waren al snel op de avond klaar. Vanwege een spannende tussenstand tussen Rhenen 1 en BDSV 2 uit Barneveld bleven veel leden nog de laatste partijen van het externe team aanschouwen.