Externe Competitie

Rhenen 1 wint en is middenmotor

Op 28 februari haalden we de wedstrijd tegen Ons Genoegen uit Amersfoort in.

Jan van Laar was verhinderd en Geurt viel voor hem in. FM Joost Marcus speelde aan de kant van onze tegenstander niet mee, waardoor wij een klein ratingvoordeel hadden.

Cock speelde zijn bekende opening met zwart en kreeg een heel klein voordeel. Toen zijn tegenstander remise aanbood zag hij echter geen reden om het te weigeren. (0.5-0.5)

Jacob won al snel een stuk en liet deze voorsprong niet meer glippen, zodat we snel een voorsprong te pakken hadden. Een fijne opsteker voor Jacob, die wat ongelukkige partijen achter de rug heeft. (1.5-0.5)

Corstiaan had als enige een ratingnadeel. Hij kwam goed uit de opening, maar toen het onoverzichtelijk werd bood hij remise aan, ook omdat de andere partijen hoop gaven op een goed eindresultaat. (2-1)

Diederick speelde met wit en zette vanuit de opening veel druk op de stelling van zijn tegenstander. Van den Berg hield het nog behoorlijk lang bij elkaar, maar na een onnauwkeurige paardzet won Diederick een pion. Zwarts stelling was toen niet meer te houden en Diederick haalde het eerste wedstrijdpunt gedecideerd binnen. (3-1)

Ton, die lang goed leek te staan, verloor grip op zijn partij. Zijn niet gerate tegenstander had hier echter veel tijd voor nodig. Sterker nog, in een goede stelling ging hij door zijn vlag. Hier deden wij natuurlijk niet moeilijk over: stand: 4-1.

Als laatste was Geurt nog bezig tegen zijn sympathieke tegenstander. Het was een interessante partij waarbij Geurt verbonden vrije centrumpionnen kreeg en zijn tegenstander verbonden vrij randpionnen. Geurt kon het helaas niet afmaken en moest uiteindelijk opgeven, omdat zijn tegenstander zou promoveren. Een leerzame en leuke partij!

Hierdoor kwam de stand op 4-2, onze tweede overwinning. Hierdoor komen we op een 50% score en nestelen we ons in de middenmoot van de klasse. Met oog op het programma moet een goede eindklassering er dus inzitten!